Penil Dolgu Nedir?

Erken boşalma ve tedavisi başlıklı içeriğimizde erken boşalmadan ve tedavisinden bahsetmiştik. Şimdi ise sizleri, erken boşalma tedavisinde en sık uyguladığımız tedavilerden biri olan ‘penis başına dolgu uygulaması’ hakkında bilgilendireceğim.

Erken boşalma probleminin erkeklerde en sık görüne cinsel işlev bozukluğu olduğunu biliyoruz. Erken boşalmanın birçok farklı sebebi olsa da aşırı penis duyarlılığı nedeniyle erken boşalma yaşayan erkek sayısı oldukça fazladır. Penis başı aşırı duyarlılığı nedeniyle erken boşalma yaşayan kişilerin, daha önce lokal uyuşturucu krem veya spreylerden fayda görmesi ortak özellikleridir. Ancak, günlük yaşamda uygulanmasının zor olması ve kalıcı tedavi sağlamaması gibi sebepler lokal sprey ve kremlerin kullanımını kısıtlamaktadır.

Penis başına dolgu uygulaması nedir?

Penis başına dolgu uygulaması, penis başına hyaluronik asit enjekte edilerek penis başındaki artmış hassasiyeti azaltarak, boşalma sürelerini 4-6 kat arttırabilen ameliyatsız bir tedavi yöntemidir. Erken boşalma yaşayan erkeklerde penis başında (glans penis) sinir yoğunluğunun çok fazla ve hassas olduğu bilinmektedir. Hyaluronik asit denilen dermal dolgu penis başında cilt altına enjekte edilerek cilt ve sinir uçları arasında bariyer oluşturulup artmış hassasiyet azaltılarak kalıcı ve etkili bir şekilde boşalma kontrolü sağlanmaktadır.

Dolgu maddelerinin içinde bulunan hyaluronik asit, vücudumuzda doğal olarak üretilen ve biyolojik olarak insan vücuduna uyumlu bir materyaldir. Bu dolgu maddelerinin su tutma özelliği bulunduğu için hastalar işlem sonrası bol su içmeye dikkat etmelidir. Bu da dolgunun etkinliğini ve kalıcılık süresini arttırmaktadır.

Penis başına dolgu uygulaması kimlere, nasıl uygulanır?

Erken boşalma şikayeti yaşayan, 18 yaşını doldurmuş kişilere uygulanabilmektedir. Ancak tedaviye uygunluğu değerlendirmek için işlem öncesi androloji uzmanı tarafından hastanın hikayesinin özenle alınması ve detaylı muayene edilmesi gerekmektedir. Özellikle lokal sprey ve krem gibi tedavilerden fayda gören hastalarda başarı oranının daha çok olduğu bilinmektedir.

İşlem klinik şartlarında lokal anestezi ile ağrısız bir şekilde yapılabilmektedir. İşlem dolgu maddelerinin enjeksiyonu için özel üretilmiş çok ince iğnelerle uygulanmaktadır. Ameliyatsız bir şekilde klinikte yapılan bu uygulama yaklaşık 30 dakika gibi kısa sürede yapılabilmektedir. Hastalar işlemden hemen sonra günlük hayatlarına devam edebilmektedir. Penis başına dolgu tedavisinden sadece 7 gün sonra hastalar cinsel yaşamlarına geri dönebilmektedir.

Penis başına dolgu uygulaması kalıcı bir tedavi midir?

Hyaluronik asit içeren tüm dolgularda olduğu gibi penis başına uygulanan dolgular da 1 ila 2 yıl arasında vücut tarafından emilmektedir. Ancak hastalar bu süre boyunca boşalmayı kontrol edebilmeyi öğrendikleri ve vücudun biyolojik saati yeni boşalma sürelerine adapte olduğu için tedavi sonrası tekrarlayan enjeksiyonlara nadiren ihtiyaç duyulmaktadır. Ben de klinik uygularımda başarı şansının %90’ının üzerinde olduğunu gözlemlemekteyim. Penis başına dolgu tedavisi, uygun hastalara tecrübeli androloji uzmanlarınca yapıldığında oldukça etkili ve kalıcı bir tedavi yöntemidir.